Welkom bij  dorpswebsite Abbenes.net!!

Onderstaand het jaarverslag van de OEV, zoals gepresenteerd op de jaarvergadering van maandag 12 februari 2018

Jaarverslag 2017

We trapten het evenementenjaar 2017 af op zaterdag 4 maart; de playbackshow stond op de agenda!

Na enig lobbyen hadden we toch weer genoeg acts om de avond mee te vullen! En wat voor avond was het!! Spectaculaire acts waardoor de lat flink hoog gelegd was en uiteindelijk dreigde er nog een diskwalificatie voor een deelnemer vanwege klachten uit het publiek omdat de deelnemer iets teveel van zichzelf liet zien…alhoewel de meeste, en dan vooral de dames in het publiek, dat eigenlijk wel prima vonden!! Het was een drukbezochte avond in het dorpshuis, en een mooie aftrap van het OEV seizoen.

Koninsdag is natuurlijk voor de oev ook weer het feest wat in ons dorp op traditionele wijze gevierd wordt. Het was droog, zonnetje erbij, optocht met de versierde karren, een drumband die geweldig was, het bestuur zat eerst nog met de handen in het haar omdat we geen drumband konden regelen, maar uiteindelijk werden we gered door drumband “door gunst verkregen” die nog geen 3 km verder gevestigd was. De dag werd goed bezocht, spelletjes gedaan, vrijmarkt en de burgermeester vereerde ons ook nog met een bezoek.

Na alle spelen voor klein en groot trad Freddy and Friends op en dat was een groot succes, zo leuk! Jong en oud danste mee en na met de pet rondgegaan te zijn gingen de heren nog een uurtje door…Een mooi slot van een geweldige Koningsdag!

Op 4 mei organiseren wij in samenwerking met Oranje Comité De Kaag de dodenherdenking bij het monument op de hoek Hoofdweg / A44. Elk jaar weer een bijzondere gebeurtenis waar altijd veel belangstelling voor is en dat zal altijd zo moeten blijven !

Het Themafeest “Hollands Glorie” op zaterdag 1 juli:

Het jaarlijkse fenomeen themafeest had dit jaar een oer Hollands tintje. Het weer beloofde weinig goeds, maar het was droog en het zonnetje kwam zelfs ook nog op bezoek. Veel bezoekers kwamen toch, vaak zeer creatief bedacht, geheel gekleed in het thema van deze avond. We hadden zelfs een oer Hollandse poffertjeskraam, waar maar liefst 1000 poffertjes gebakken en smakelijk gegeten werden. Ook de rest van de catering had het die avond druk!

Met de muziekbingo, en de “Ik hou van Holland” Quiz werd enthousiast mee gedaan, er waren ook leuke prijzen te winnen die beschikbaar gesteld waren door sponsors van de OEV en OEV Abbenes zelf.

DJ Marco zorgde ervoor dat iedereen daarna nog even lekker los kon op de dansvloer, kortom…

Weer een geslaagd dorpsfeest…..

In de zomervakantie konden wij als dorp Abbenes genieten van de successen die de Oranje Dames, met oud dorpsgenoot Renate Jansen, behaalde tijdens het EK damesvoetbal in Nederland. Daar werd zij met haar team Europees Kampioen!! En wij als Abbenessers waren\zijn natuurlijk supertrots dat deze dames, maar vooral Renate die iedereen hier in het dorp kent, dit EK wonnen!!

Dus werd er in aller drukte in een paar dagen, in samenwerking met SVA en Jeugdraad Abbenes, een heuse huldiging voor “onze” kampioen geregeld!!! Diverse vrijwilligers zorgden voor de verspreiding van de flyers, bewoners kwamen de straat op, oranje vlaggetjes werden opgehangen, een Cabriolet voor de rondrit werd versierd en iedereen volgde in een lange stoet achter de auto aan om de kampioen toe te juichen!!! Het was geweldig, en mooi om te zien dat je met verschillende verenigingen in het dorp in korte tijd zoiets kunt neerzetten!!

Na de zomervakantie organiseerde de OEV alweer de 12 e editie van de dorps BBQ! Ieder jaar weer spannend of er genoeg belangstelling is…

Maar dat was er zeker ook weer afgelopen jaar…Ruim 200 pakketten werden er verkocht!!!

Het weer was niet superwarm, maar het was droog en een zonnetje, dus prima bbq weer.

De avond werd opgeluisterd door de muzikale inbreng van Henk van Asselt, ook al bijna traditie, en hij bracht ook nog eens een prachtig zelfgeschreven lied ten gehore over ons geliefde Abbenes wat bij diverse mensen ontroering teweeg bracht.

Weer een geslaagde middag en avond waar men na de zomervakantie gezellig kan bijkletsen of kennismaken met elkaar, want er waren veel nieuwe bewoners die ook een vorkje mee prikten en het supergezellig vonden dat dit zo kan in ons dorp.

Ja….en dan wordt het najaar…de blaadjes vallen van de bomen…het wordt steeds vroeger donker..en komt Halloween in zicht…

En wat voor een festijn was dit weer zeg!! Binnen 10 dagen zaten beide tochten vol en hadden er 350 mensen zich aangemeld en moesten er zeker nog 150 mensen teleurgesteld worden!!

Het weer was ons weer goed gezind…droog, wel wat wind maar voor de vrijwilligers in het grote bos die de hele avond daar moesten doorbrengen, best goed te doen.

De kinderroute was zo ontzettend leuk met de zoektocht naar de directrice van de Heksenschool, en de route voor de “groten” was gruwelijk eng!! Ongeveer 25 lopers gooiden voortijdig het bijltje er bij neer omdat men het zo ontzettend eng vond….Denk dat we toch redelijk dicht bij de gerenommeerde pretparken in de buurt komen met ons dorpsgebeuren!!

Het was weer een geweldig enge en spectaculaire avond en het lijkt wel of het elk jaar weer overtroffen wordt qua aanmeldingen en qua griezelgehalte..belooft weer wat voor aankomend jaar!

Dan tot slot het laatste evenement van 2017….de jaarlijkse kerstmarkt…

Na de regen en storm in 2015, heel veel regen in 2016 was het nu gelukkig droog…wat een cadeautje, want dat weer zorgde de voorgaande jaren toch wel voor flink wat kopzorgen voor de organisatie..

Gelukkig dus dit jaar droog weer, een gezellige, knusse kerstmarkt met arrenslee, lekker eten en drinken, leuke kramen, de kerstman en kerstmuziek verzorgd door Henk van Asselt met drie kerst engelen.

Weer een geslaagd feest, met veel mazzel want de mega hagelbui begon toen wij alles hadden weggeruimd!

Met de kerstmarkt sluiten wij als Oranje Evenementen Vereniging 2017 weer met veel trots af.

Want trots zijn we, dat we met een klein bestuur, maar met zoveel lieve en enthousiaste vrijwilligers die ons altijd helpen met alle evenementen en  in welke vorm dan ook hun hulp bieden om er elk feest met elkaar weer een succesverhaal van te maken!!

Daarvoor onze hartelijke dank, want zonder onze kanjers van vrijwilligers kunnen wij niet!

Nu staat het seizoen 2018 alweer voor de deur… en dat belooft ook weer heel gezellig te worden..

We hebben al afgetrapt op 20 januari met een heus Discofeest…Wat een groot succes was, veel enthousiaste mensen bezochten deze avond. 90 mensen kwamen die avond naar het dorpshuis en er werd die dag er na al gevraagd wanner we weer zo een avond organiseerden…

Dat gaat vast goedkomen denk ik zo.

De playbackshow staat in maart in de agenda, koningsdag in April, eind juni of begin juli het Themafeest wat weer een spectaculair thema zal gaan worden… ach…en dat is nog maar het eerste half jaar!!

Lieve Abbenessers en OEV leden…we hebben er zin in…u toch ook???..want zonder jullie is er niks aan!

Vriendelijke groeten van uw voorzitster,

Wendy Verboom

Opbellen